Mooie nagels vallen op, daarom is het extra belangrijk dat jij ook goed opvalt met jouw nagelstudio. Tegenwoordig doen mensen flink online onderzoek voordat ze een nagelstudio kiezen, je wilt immers weten wat voor vlees er in de kuip zit. Zorg dus dat je goed opvalt en je boven de concurrentie uitspringt met de volgende tips.
Lage prijzen voor een goede klandizie
Wil jij nieuwe klanten overtuigen en je oude klanten belonen voor hun keuze om bij jou hun nagels te laten doen? Zorg er dan voor dat jij je prijzen zo laag mogelijk kunt houden, door al jouw nagelbenodigdheden in te kopen bij een nagelgroothandel. Als jij jouw nagellak, gels, acryl, primes en andere benodigdheden voordelig inkoopt, kun je ook jouw prijzen lager houden. Wil je niet meteen je prijzen verlagen, dan kun je met deze goede kwaliteit producten voor een lagere prijs toch een mooie giveaway bedenken of een loyalty programma opstarten. Met een loyalty programma geef je klanten die bijvoorbeeld vijf keer terug zijn gekomen, tien procent korting bij hun volgende afspraak. Zo zorg je ervoor dat klanten graag terugkeren, omdat ze hier in de toekomst voordeel uit halen.
Investeer wat tijd in social media
Veel video’s die het goed doen op social media, zijn video’s van nagelstudio’s. Als je aan een klant toestemming vraagt om de behandeling te mogen filmen, waarbij de klant anoniem blijft, kun je gemakkelijk een hoop content opbouwen voor video’s op je social media kanalen. Veel nagelstudio’s zijn groot gegroeid door een goede social media aanwezigheid. Denk bijvoorbeeld aan video’s van het vijlen van nagels, het knippen van de nagelriemen of de laatste topcoat strook over een prachtig ontwerp. Gebruik slow motion en een trending geluid voor onder de video, dan zul je snel opvallen. Houd je content consistent door elke dag een video te uploaden die allemaal even bevredigend zijn. Mensen komen en blijven voor de ontspannende video’s van goede nagelverzorging en zullen sneller aan je denken wanneer ze hun eigen nagels weer eens moeten laten bijwerken. Door deze video’s weten mensen ook meteen wat ze aan je hebben. Als jouw video’s van goede kwaliteit zijn en je mooi werk laat zien, zullen online volgers snel offline klanten worden.
Laat jezelf ook buiten de online wereld zien
Wat tegenwoordig veel vergeten wordt juist door de opkomst van social media, is het netwerken buiten de online wereld om. Hoewel veel mensen tegenwoordig online zitten, is het belangrijk om jezelf als persoon te laten zien. Mensen verbinden toch sneller met een persoon voor hen dan een video op hun telefoon. Daarnaast kunnen mensen jouw werk meteen zien in het echt, want een beetje nagelstylist doet ook haar eigen nagels. Je kunt netwerken op borrels of bijvoorbeeld flyeren in een winkelcentrum. Het is belangrijk dat je hierbij echt contact probeert te maken met je potentiële klanten. Hoe meer gevoel ze bij jou krijgen, hoe vertrouwder het voelt. Als je gaat netwerken, helpt het ook altijd om een welkomstcadeau aan te bieden. Dit kan zijn dat ze vijf procent korting krijgen of dat je een persoonlijk ontwerp belooft, je kunt zelf bedenken wat je geeft aan nieuwe klanten, maar zorg dat het past bij jou en jouw nagelstudio. Nieuwe klanten betekent ook meer mond tot mond reclame, dus investeer zeker in goed klantcontact en mooi werk.